Därför ska du bli samarbetspartner till Benify
Vill du visa upp dina tjänster för mer än 1,2 miljoner anställda över hela Sverige? I en användarvänlig förmånsportal som de kan logga in i var och när som helst? Då ska du bli samarbetspartner till oss på Benify.Öka din försäljning och synlighet på ett enkelt sätt!
Därför ska du finnas med på Benifys plattform:
Ökad försäljning
Säkert
Marknadsföring
Flexibelt samarbete
Total överblick
Fri administration
Läs gärna mer om hur vi jobbar med informationssäkerhet & dataskydd
Så blir du samarbetspartner:
1. Ansök via vårt formulär för samarbetspartners, där du fyller i information om ditt företag och erbjudande.
2. Våra kunder litar på att vi förser deras medarbetare med kvalitetssäkrade förmåner. Därför säkerställer vi alltid att samtliga samarbetspartners följer Skattereglerna för sitt förmånsområde. Vi gör även en kvalitetssäkring för att säkerställa att samtliga samarbetspartners har en god kreditvärdighet och kan leverera de tjänster/produkter som våra användare beställer av er.
3. Du får inloggningsuppgifter till din personliga förmånssida, där ditt erbjudande visas för våra kunder och deras medarbetare.
Checklista inför er ansökan
Inför anslutning till oss som samarbetspartner, ha nedanstående uppgifter förberedda innan du påbörjar anslutningsformuläret för att spara tid och inte behöva avbryta mitt i:
Checklista:
- Er bolagsinformation
- Era kontaktuppgifter
- Information om vilken typ av tjänster ni erbjuder
- Era tjänster/produkter
- 1 mening om verksamhet, både på svenska och engelska
- Införsäljande text om er verksamhet på max 2-5 meningar, både på svenska och engelska.
- Bokningsprocess, det vill säga hur medarbetaren går tillväga för att nyttja era tjänster efter att man beställt i portalen
- Signering av samarbetsavtal
Är du redan samarbetspartner till Benify?
Välkommen att logga in i din personliga Benify-portal, där du hittar tips, guider, kontaktuppgifter och svaren på de vanligaste frågorna.
Vill du marknadsföra vårt samarbete?
Är du redan leverantör till Benify och vill marknadsföra att du är en del av vår plattform? Här finner du logotyp, affischer och övrigt marknadsmaterial.
Vanliga frågor
Varför blev jag inte godkänd som leverantör?
Detta beror antingen på att du inte fyllt i en fullständig ansökan eller att du inte har tillräckligt hög kreditvärdighet i dagsläget
Hur fungerar administrationen när man är leverantör till Benify?
Benify sköter all fakturering och övrig praktisk hantering. En bokning eller ett köp skickas via mail direkt till dig som samarbetspartner.
Hur betalar medarbetaren för mina tjänster/produkter?
Medarbetarna kan välja att betala med antingen via sitt bidrag (exempelvis friskvårdsbidrag), nettolöneavdrag om arbetsgivaren godkänner det, alternativt direktbetalning.
Vad är skillnaden mellan personalförmåner och BenifyDeals?
Personalförmåner är erbjudanden som en arbetsgivare väljer att ge sina medarbetare tillgång till som en del av anställningen. När en sådan förmån finns med i Benifys portal kan medarbetaren beställa den direkt i portalen. Ofta betalar medarbetaren sin förmånsbeställning genom ett avdrag på sin nästkommande lön. Förmånen kan också bekostas helt eller delvis genom ett subventionerat bidrag från arbetsgivaren (t.ex. friskvårdsbidrag).
BenifyDeals är ett koncept för att erbjuda renodlade rabatter från kända varumärken, utan koppling till anställningen. Alla transaktioner inom benifyDeals görs direkt mellan privatperson och leverantör i leverantörens egna kanaler. Såväl beställning som betalning sker alltså utanför Benifys portal.
Jag har redan massor av kunder. Varför ska jag bli Benify-leverantör?
Förutom möjligheten att nå ut till ännu fler potentiella kunder så kan du ge en bättre upplevelse till dem du redan har, eftersom många av dem garanterat har tillgång till en Benify-portal via sin anställning. Om ditt erbjudande finns med i vår portal kan dessa personer beställa och betala direkt i portalen – tryggt och smidigt för alla parter.
Hur lång tid tar det innan min ansökan går igenom?
Vi granskar och kvalitetssäkrar ansökningar varje vardag. Förutsatt att ni fyllt i en komplett ansökan och uppfyller Benifys kvalitetskrav, så skickas er ansökan vidare för förmånsuppbyggnad under samma dag.
Jag har signerat avtal och skickat in material? Varför syns jag inte i portalen?
Efter att ni skickat in allt material vi behöver samt signerat avtalet skickas materialet för förmånsuppbyggnad. Vi återkommer till er när förmånssidan är uppbyggd för ert godkännande. Ni kommer då att få redigera era texter och bilder samt genomgå Adyens onboarding (friskvårdsleverantörer). Som ett sista steg godkänns förmånen internt av Benify innan vi lanserar förmånen. All viktig info ni behöver efter att vi lanserat er förmånssida finner ni på välkomstsidan när ni loggat in i portalen.
Bli en del av den största samlingsplatsen för personalförmåner
Ansök redan idag via vårt formulär för samarbetspartners!