Därför ska du bli samarbetspartner till Benify

Vill du visa upp dina tjänster för mer än 1,2 miljoner anställda över hela Sverige? I en användarvänlig förmånsportal som de kan logga in i var och när som helst? Då ska du bli samarbetspartner till oss på Benify.

Öka din försäljning och synlighet på ett enkelt sätt!​

Anslut här

Därför ska du finnas med på Benifys plattform:​

Ökad försäljning ​

Genom att finnas i vår plattform har du möjlighet till att nå fler kunder som enkelt kan hitta er på den lokala orten. I vårt nätverk finns redan tusentals leverantörer – stora som små företag!

Säkert

Den som beställer dina tjänster via oss har garanterat täckning för kostnaden via lönen, och vår plattform är certifierad enligt standarderna ISO/IEC 27001 och ISO/IEC 27018 och ISO/IEC 27701.

Marknadsföring

Som samarbetspartner till oss har du möjlighet att lägga till marknadsföringspaket och delta i olika kampanjer under året med olika teman för ökad synlighet.

Flexibelt samarbete

Du väljer själv vilken samarbetsform du önskar att ha med oss! Du kan hela tiden uppgradera till utökat samarbete med oss!

Total överblick

Du kan när som helst logga in för att se era aktuella erbjudanden och detaljerad information om era beställningar.

Fri administration​

Benify sköter alla fakturor och annan praktisk hantering. Smidigt för både beställaren och dig som samarbetspartner .

Läs gärna mer om hur vi jobbar med informationssäkerhet & dataskydd

"Samarbetet med Benify passar oss som hand i handske. Alla på Benify är måna om att samarbetet med såväl oss som leverantör som med förmånskunder ska fungera så bra som möjligt."
Skura
"Tillsammans med Benify skapar vi många nya kontakter med företag som vi kanske inte hade träffat annars."
Yogobe
"Benify har ett tydligt erbjudande, är snabba på fötterna och måna om stabila och långsiktiga relationer."
Smarteyes
"Benify är den klart viktigaste försäljningskanalen för oss."
Hälsoresurs

Vanliga frågor

Varför blev jag inte godkänd som leverantör?

Detta beror antingen på att du inte fyllt i en fullständig ansökan eller att du inte har tillräckligt hög kreditvärdighet i dagsläget​

Hur fungerar administrationen när man är leverantör till Benify?

Benify sköter all fakturering och övrig praktisk hantering. En bokning eller ett köp skickas via mail direkt till dig som samarbetspartner.

Hur betalar medarbetaren för mina tjänster/produkter?

Medarbetarna kan välja att betala med antingen via sitt bidrag (exempelvis friskvårdsbidrag), nettolöneavdrag om arbetsgivaren godkänner det, alternativt direktbetalning.

Vad är skillnaden mellan personalförmåner och BenifyDeals?

Personalförmåner är erbjudanden som en arbetsgivare väljer att ge sina medarbetare tillgång till som en del av anställningen. När en sådan förmån finns med i Benifys portal kan medarbetaren beställa den direkt i portalen. Ofta betalar medarbetaren sin förmånsbeställning genom ett avdrag på sin nästkommande lön. Förmånen kan också bekostas helt eller delvis genom ett subventionerat bidrag från arbetsgivaren (t.ex. friskvårdsbidrag).​
BenifyDeals är ett koncept för att erbjuda renodlade rabatter från kända varumärken, utan koppling till anställningen. Alla transaktioner inom benifyDeals görs direkt mellan privatperson och leverantör i leverantörens egna kanaler. Såväl beställning som betalning sker alltså utanför Benifys portal.​

Jag har redan massor av kunder. Varför ska jag bli Benify-leverantör?

Förutom möjligheten att nå ut till ännu fler potentiella kunder så kan du ge en bättre upplevelse till dem du redan har, eftersom många av dem garanterat har tillgång till en Benify-portal via sin anställning. Om ditt erbjudande finns med i vår portal kan dessa personer beställa och betala direkt i portalen – tryggt och smidigt för alla parter.

Hur lång tid tar det innan min ansökan går igenom?

Vi granskar och kvalitetssäkrar ansökningar varje vardag. Förutsatt att ni fyllt i en komplett ansökan och uppfyller Benifys kvalitetskrav, så skickas er ansökan vidare för förmånsuppbyggnad under samma dag.

Jag har signerat avtal och skickat in material? Varför syns jag inte i portalen?

Efter att ni skickat in allt material vi behöver samt signerat avtalet skickas materialet för förmånsuppbyggnad. Vi återkommer till er när förmånssidan är uppbyggd för ert godkännande. Ni kommer då att få redigera era texter och bilder samt genomgå Adyens onboarding (friskvårdsleverantörer). Som ett sista steg godkänns förmånen internt av Benify innan vi lanserar förmånen. All viktig info ni behöver efter att vi lanserat er förmånssida finner ni på välkomstsidan när ni loggat in i portalen.

Bli en del av den största samlingsplatsen för personalförmåner

Ansök redan idag via vårt formulär för samarbetspartners!